דף הבית » מרכז מידע » תזונה » טיפים ל"על האש" בריא יותר

טיפים ל"על האש" בריא יותר

מאת: עופרי ילין

חג העצמאות הוא חג המנגלים הלאומי. מדי שנה, המוני ישראל יוצאים לפארק כדי לבצע פעילות ספורטיבית הכוללת נפנוף ולעיסה. כדי שנהיה בשלום עם המצפון שלנו, הכנו עבורכם כמה טיפים שיאפשרו לכם ליהנות מהארוחה מבלי להתייסר.

שלב התכנון

בשר:

– התרחקו לצמיתות מבשרים באיכות ירודה, כמו אלו המעובדים. העדיפו תמיד בשר בקר טרי ועוף טרי מקצב אמין ונקי

– בקשו מהקצב לנקות היטב את השומן מחלקי הבשר

– בחרו סוגי בשרים רזים כמו סינטה, פילה בקר או חזה עוף על האש

– הבשרים השמנים יותר הם אנטריקוט, קבב, נקניקיות וכל האיברים הפנימיים כמו כבד וכדומה

שתייה:

– ותרו על השתייה המוגזת ומיצים "טבעיים" ולא טבעיים. אלו סתם פחמימות פשוטות, ללא ערך תזונתי

– בארוחה המכילה ממילא כמות בלתי מבוטלת של קלוריות, רצוי לוותר על תוספות מיותרות

סלטים:

אל תפריזו בחומוס או טחינה, לאנשים יש נטייה לקרוא למזונות אלו סלטים, אך אלו מזונות שומניים עתירי קלוריות. בכל כף חומוס או טחינה יש כ- 45 קלוריות.

זמן הארוחה

– אכלו יותר מהסלטים, תבלו את הסלט הקצוץ בלימון, חומץ, חרדל, מלח ופלפל.

– הרבה פעמים "על האש" מלווה באלכוהול. אם זה המקרה, העדיפו יין, שכן כל כוס שווה פרוסת לחם ועדיפה על בקבוק בירה ששווה 3 פרוסות לחם. מחקרים מצאו כי בכוחו של היין האדום לנטרל במידת מה את השפעת החומרים המזיקים שנוצרו בצלייה

– כאשר צולים בשר על האש, פעולת חריכת הבשר ע"י הגחלים יוצרת חומרים שמזיקים לבריאות ואפילו ידועים כמסרטנים. לכן הקפידו לשים את הבשר על רשת והגביהו את הרשת עם לבנים, להפחתת הנזק בתהליך הכנת הבשר

– בתור תוספת פחמימה לארוחה העדיפו חצי פיתה או תפוח אדמה אפוי על צ'יפס

– מאחר ועל עמדת המנגל עומדים בדרך כלל 2 אנשים שמתווכחים על דרך בישול הבשר. השאירו להם את העבודה ובינתיים לשחק פריזבי עם האחיינים או כל משחק אחר.

בתיאבון