דף הבית » מרכז מידע » תזונה » הקשר בין תזונה לחיי המין שלכם

הקשר בין תזונה לחיי המין שלכם

מאת: נורית ירון

כמעט בכל יום, אנו נתקלים בכותרת אחת לפחות המספרת לנו על מחקר חדש או מציעה לנו טיפים מה לעשות כדי לשפר את חיי המין שלנו: משחקים, שינוי גישה, פסיכולוג. החלטתי להצטרף לחגיגה ולהציע גם אני הצעה: רוצים לשפר את חיי האהבה שלכם? בדקו את התזונה שלכם!

תזונה מגבירת תשוקה ומשפרת את חיי האהבה

לפני שנזכיר מאכלים מסוימים הנחשבים מעוררי חשק, חשוב מאוד לציין כי תזונה נכונה, מאוזנת ובריאה שומרת על הבריאות הכללית שלנו, שכוללת גם תפקוד מיני תקין.

ומה בכל זאת?

דבש – מכיל מינרל בשם בורון המסייע בייצור הורמונים ומעלה את החשק המיני. מעבר לכך, אפשר למצוא עוד כמה שימושים לדבש בחדר המיטות (את זה אני משאירה לדמיונכם).

גי'נג'ר – נחשב למזון מחמם הממריץ את זרם הדם בכל הגוף (גם לאזור איברי המין). טעמו של הג'ינג'ר חריף במקצת ושילובו עם הדבש יכול להיות מושלם.

גם מזונות חריפים אחרים שממריצים את זרם הדם גורמים להסמקה ולקצב לב מעט מואץ, נחשבים למעוררי חשק מיני, כמו פלפל שחור וקינמון.

סויה – מכילה פיטואסטרוגנים (אסטרוגן מן הטבע) העוזרים במצבי יובש נרתיק ותופעות של קדם מחזור (מה שבהחלט יכול לחבל בסקס טוב). בנוסף, נמצא כי חומצת אמינו בשם L-Arginin הקיימת בסויה תורמת לתפקוד מיני תקין בקרב גברים.

צדפות – מכילות כמות רבה של המינרל אבץ, הקשור לייצור טסטוסטרון (הורמון גברי האחראי על הדחף המיני). צדפות נחשבות בכל העולם למזון חושני ביותר ואצל הצרפתים לאורחות כבוד בחדר המיטות.

ירקות, פירות וסיבים תזונתיים – מלבד חשיבותם לבריאות הכללית, אכילתם תורמת גם לכושר המיני. עזרתם בשמירה על משקל תקין תורמת גם לרמות מאוזנות של טסטוסטרון שכמו שהזכרתי, בעל קשר ישיר לדחף המיני.

דגי ים צפוני עמוק – אז נכון לא מדובר במזון מעורר חשק, אך הם מכילים חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 שמסייעות לזרימת דם בכל הגוף (גם לאיבר המין הגברי). אצל הנשים, חומצות השומן מאזנות את המערכת ההורמונלית ומרגיעות את המערכת העצבית. מערכת עצבים רגועה תורמת לחיי מין איכותיים יותר. אם נהיה פחות עצבניים (הוא לא זרק את הזבל / היא הפריעה באמצע משחק כדורגל), יהיה לנו סיכוי טוב יותר לפגישה לילית בחדר המיטות.

בצל ירוק – אני אתן לכם כמה שניות להגיד איכס… עכשיו שהצלחתם להתגבר על הריח, אולי דווקא כדאי לכם לעודד את בן זוגכם לאכול קצת יותר בצל במשך היום (לא חייבים כמה דקות לפני שאתם נפגשים). בצל ירוק מכיל כמויות נדיבות של ויטמיני A ,B ומינרלים כמו סידן ואשלגן, המעוררים את מערכת החיסון ומגרים את בלוטות המין.

אוכמניות – מסייעות בהרפיית כלי הדם ושיפור מחזור הדם ועוזרות בהורדת רמות כולסטרול רמות נמוכות של כולסטרול. זרימת דם טובה יותר מעודדות זרימת דם טובה יותר לאיבר המין.

אספרגוס – מכיל ויטמיל E שמגדיל את האון הגברי, מונע אימפוטנציה ועשיר בחומצה פולית שמשתתפת בייצור תאי זרע (לתשומת לב הגברים). אצל נשים, ויטמין זה משפר את הפוריות.

שוקולד – מכיל חומר הנקרא פנאתילאמין, המיוצר בגופנו בעת ריגוש מיני. בנוסף הוא מעודד הפרשת סרוטונין ואנדורפינים. שני אלו אחראים על מצב רוח טוב וכמו שכבר הזכרנו, מצב רוח טוב חיוני לסקס טוב.

בננה – מכילה פוטסיום וויטמין B ונחשבת לפצצת אנרגיה. יש כאלו הטוענים כי היא מעוררת חשק מיני אצל גברים ונשים ולא רק בגלל צורתה הרומזת.

מזונות נוספים שנחשבים מעוררים מינית בגלל הצורה או הריח שלהם:

מנגו, אננס, דובדבנים, תותים, תאנים.

זכרו, חיי אהבה מלאי תשוקה לא תלויים רק בגיל או בתרגיל, אלא גם בתפריט.

תיהנו.